TÄNK PÅ DETTA

Att förlora är ingen rolig upplevelse, jag har förlorat många gånger i mitt liv och jag är säker på att jag kommer göra det flera gånger. Att förlora kan betyda många saker: Du kan förlora en tävling, en match eller så kan du förlora något eller någon inget av dom är kul. Men det är inte någon annans fel (oftast, om du förlorar någon är det ju stor chans att det inte är ditt fel). DET ÄR DITT EGET FEL. Make a difference, och det kan bli bättre. Om ni förlorat en tävling var glada och träna mer för att lära er så går det bättre nästa gång! Håller ni på att förlora t.ex. en fotbollsmatch, alla är sega, BLIXTRA till spela bättre och hela laget blir bättre jag lovar, skyll inte på någon ANNAN när ni förlorar: Ett lag vinner, ett lag förlorar. 

Vi har förlorar våran 6:e match den här fotbolls säsongen vi har spelat 7 matcher och vi har 5 kvar vi kommer inte vinna.... MEN! Vi kan bara göra det bättre! Ryck upp er va glada träna hårdare mera och ha en bra inställning på vad ni än gör och allt kommer genast att bli bättre! Speak kindness! Gör någon nått fel: Skrik inte på honom/henne!
Believe: Tro på dig själv i vad du än gör, ha självförtoende!


Det är lite vad jag tänker på när vi spelar en match vi kommer att förlora eller har förlorat en match i fotbollen och jag ser min pappa bli besviken som lägger ner så mycket av sin tid på oss tjejer i Vendelsö och vi inte ens lyssnar på honom i omklädningsrummet när han försöker peppa oss!



We can make a difference Jaci Velasques

Kommentarer
Postat av: Myh

Du har så rätt, men det är oftast lättare att klaga på någon annan än sig själv av någon andledning. Och det är verkligen fel !

2010-08-28 @ 21:49:30
URL: http://sawkka.devote.se
Postat av: mersiha

fiin blogg ;) vad gör du då?:D

2010-08-28 @ 22:23:42
URL: http://merissa.devote.se


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback